Lange dag! 22-03-2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu Lange dag! 22-03-2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu

Lange dag! 22-03-2012

Door: DeniseBreek

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 Maart 2012 | Hongarije, Boedapest

Donderdag 22-03-2012

Vanochtend verliep het allemaal niet helemaal soepel. Nog erg moe gingen we met de bus naar de locatie waar we nu weer heen moesten. We moesten er bij de 17e stop uit, tenminste, dat dachten we en stond aangegeven. Heel goed hielden Minke en ik de tel bij zodat we niet te vroeg of te laat uit zouden stappen. Op een gegeven moment stopte de bus en keek ik even naar het bordje. Tot mijn schrik stond daar de naam van het stoppunt waar wij er uit moesten. Dit klopte niet met het aantal getelde stops want wij waren nog maar bij 15. Snel sprongen Minke en ik op en wisten we niet hoe snel wij uit die bus moesten komen. Gelukkig wisten we nog net op tijd de bus uit te vluchten en was er dus niks aan de hand! Zo, dit gaf me wel even een energieboost! Net wat ik nodig had!
Eenmaal dus op de juiste plek wisten we niet waar we heen moesten. Hier en daar vroegen we aan wat mensen of ze het adres wisten maar helaas konden ze ons niet vertellen waar dit was. Na een heel stuk te hebben gelopen kwamen we bij een zwembad aan, ook hier vroegen we of de mensen wisten waar dat adres was. Ze hadden er nog nooit van gehoord maar ze zouden even op het internet kijken zodat ze ons toch een beetje op het goede pad konden brengen. Na 10 minuten waren ze eindelijk klaar en nog wisten ze niet helemaal zeker of ze het ons goed vertelde. We moesten een brug over, en dan zou het daar wel ergens zijn. Geloof het of niet, maar we stonden precies tegenover het busstation van waar wij uitstapten. Erg blij werd ik hier dus niet van en mn energieboost was totaal verdwenen! De moed zonk ons bijna in de schoenen toen wij dezelfde kant op werden gestuurd als waar we al langs waren gelopen. Waar wij hadden afgeslagen moesten we nog een stukje rechtdoor. Op een gegeven moment stonden we dan eindelijk voor het gebouw waar wij 3 kwartier er voor al werden verwacht. Gelukkig maakte het de man niet veel uit en was hij blij dat we er waren.
De man stelde zich voor en we gingen naar zijn kantoortje waar hij meer over de locatie, clienten en de functies vertelde. Het was een aardige man maar hij sprak zeer gebrekkig engels en het duurde 'even' voordat hij de juiste woorden gevonden had. Op het moment dat hij dan eindelijk de juiste woorden gevonden had, wisten we niet wat hier de bedoeling van was of welke kant dit gesprek op zou gaan. Van de locatie ging het naar de clienten maar al snel ging het over het hollandse voetbal. En dan niet om dat te vergelijken met hoe dat hier in Hongarije is, nee, gewoon omdat hij zo'n ongelooflijk voetbalfan is. Het spijt me zeer, maar een voetbalfan ben ik niet echt, alleen met het EK en WK, maar laat staan dat ik alle voetbalclubs en spelers weet! Meneer wist ze allemaal op te ratelen en vroeg van bepaalde namen nog hoe je het uitsprak en/of schreef. Zie, daar kan ik hem dan wel weer een handje bij helpen maar dan nog is dit niet de bedoeling van wat wij hier moesten doen.
Na anderhalf uur over voetbal te hebben gepraat gaven we maar een cadeautje, dat leek ons misschien wel een leuke afsluiter. Hij bedankte ons zeer en klikte vervolgens mooi een site ervoor met de voetbal uitslagen. Oei, dachten wij er van af te kunnen komen..
Op een gegeven moment hadden we er toch echt wel genoeg van en mijn motivatie was erg ver te zoeken, ik was al moe, dus dit hielp niet echt mee. Ik weet niet meer hoe we er over begonnen maar het kwam er op neer of er ook mogelijke taken waren die we konden doen. Naja die waren er niet echt maar hij vond het wel leuk om hier over te praten zodat hij z'n engels een beetje kon oefenen. Tjah, daar zijn we hier ook niet voor toch?! Hij stond met een mond vol tanden dat hij mocht zeggen wanneer wij we gingen, Dus op een gegeven moment zei hij dat we weg konden gaan wanneer we dat zelf wilden. Zelf had hij wel wat trek en dus was dit een mooi moment om te gaan. Hij ging eten en wij stelden voor om onze jassen aan te doen en te gaan. Dit was prima!

Om 13:00 stonden we buiten en ik voelde me er niet beter op. Het was dan wel weer een gigantische opluchting dat we daar weg waren en snel terug naar het hostel konden. Snel gingen we door naar de bus, half in slaap zat ik daar en hoopte ik zo snel mogelijk terug te zijn! Het was prachtig weer en gelukkig waren er alweer wat meer meiden terug bij het hostel. Ik pakte mn handdoekje, kussentje en ipod en ging heerlijk in de zon liggen.
Aan het eind van de middag gingen Jildou en ik nog even naar een ander winkelcentrum waar we nog niet waren geweest. Dat jurkje dat ik gister namelijk had gekocht vond Jildou ook wel heel erg leuk maar was niet meer in de winkel bij ons in de buurt dus hadden ze hem daar achter laten hangen. Helemaal blij en tevreden kocht dus ook zij het jurkje!

Toen we weer terug waren bij het hostel hebben we nog even snel een boodschapje gedaan om de hoek en gingen we snel koken. Na het eten nog eventjes kort geskyped met het thuisfront en daarna lekker vroeg op bed gegaan. Ik was nog steeds erg moe en dus deed ik eens verstandig en lag voor 10en op bed! Dit is zeldzaam en zeker hier!

Veel liefs x.

  • 26 Maart 2012 - 18:52

    Ellen:

    Wanneer we vragen hebben over openbaar vervoer kunnen we voortaan bij jou zijn! Je bent al een echte expert, haha. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring en naar je presentatie. Zo te lezen krijg je veel informatie over de verschillende daklozen centra. Ik ben benieuwd naar de reactie van de bewoners. Wat vinden zij ervan dat die buitenlandse dames stage komen lopen? Alleen wel jammer dat je zo weinig stage loopt. Als ik het goed begrepen heb krijgen we op school een presentatie over je aankopen?
    Veel plezier verder. Groetjes Ellen

  • 27 Maart 2012 - 20:54

    Denise Breek:

    Haha, ja ik ben een echte expert! Ik krijg inderdaad veel informatie over de verschillende daklozen centrums alleen ik kan er zelf niet echt over meepraten. Mijn stages stellen nog steeds niet erg veel voor en dus moet ik het van de informatie hebben die ze me geven. Verder vind ik het wel heel interessant dus dat scheelt weer!
    Ik ben niet veel in contact met de bewoners dus ik zie hun reacties ook niet veel. Af en toe als we eens een paar tegen komen dan proberen ze wel heel vriendelijk over te komen. Zo vaak zien ze hier natuurlijk geen blonde dames!
    Zelf ben ik ook nog benieuwd hoe de presentatie gaat lopen omdat we sowieso al niet over de verschillen kunnen mee praten omdat ik hier in Nederlands nog nooit mee te maken heb gehad. Maar het komt allemaal vast goed!
    En over die presentatie over mijn aankopen, ik ben bijna bang dat ik zelfs een modeshow mag gaan geven! Maar dit zal ik jullie niet aandoen hoor, haha! Ik ben hier in ieder geval wel goed wezen shoppen, mijn vrijetijd is dus goed besteed!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Denise

Heei, Van 11 maart t/m 1 april ga ik stage lopen in Budapest. Dit zal de eerste keer zijn dat ik reisverslagen ga bijhouden. Ik hoop jullie op deze manier en beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs, Denise

Actief sinds 04 Maart 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9511

Voorgaande reizen:

11 Maart 2012 - 01 April 2012

Stage Budapest

Landen bezocht: