Tweede stage dag. 20-03-2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu Tweede stage dag. 20-03-2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu

Tweede stage dag. 20-03-2012

Door: DeniseBreek

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Maart 2012 | Hongarije, Boedapest

Dinsdag 20-03-2012

Hmm, wat een heerlijke dag vandaag! Het zonnetje scheen alweer lekker in de vroege ochtend. Vandaag weer een stage dag, ik was benieuwd wat de dag vandaag weer zou brengen. Fris en fruitig en mooi optijd verschenen minke en ik op de locatie waar wij werden verwacht. Tenminste, wij dachten dat we verwacht werden. Toen we met de man in gesprek gingen en op zijn kantoortje zaten bleek het dat hij ons pas de volgende dag verwachtte. Wij pakten ons dagschema er bij en toonden aan dat het toch echt voor vandaag vast stond. Het was geen probleem voor hem alleen hij had al een dienst van 33 uur achter de rug en was erg moe omdat hij niet had geslapen. Het leek of de man niet echt wist wat hij met ons aan moest en vroeg ons of we ook rookten. Minke wel, ik niet. Ik dacht dat we even naar buiten zouden gaan maar de man zette gelijk een asbak op tafel en er werd ter plekke midden in het kantoor even gerookt. Hier heb ik verder absoluut geen problemen mee hoor, maar ik had wel even verwacht dat we naar buiten zouden gaan. Hier konden Minke en ik ook wel weer om lachen, want dit verwacht je toch niet ?! Na het sigaretje mochten we wat rond kijken en als we vragen hadden konden we die stellen. Ook kregen wij weer de vraag tot hoelaat wij moesten blijven, waarop wij antwoorden dat hij dat mocht bepalen en dat het natuurlijk ook aan de werkzaamheden lag die wij mogelijk kregen. Naja, geen werkzaamheden dus..
Twee mannen die in het homeless centre verbleven gingen ping-pongen en minke en ik hebben een poging gedaan om mee te doen. De ping-pong balletjes vlogen door de zaal dus besloten we al snel om hun gewoon te laten ping-pongen en dat wij wel zouden gaan kijken. Dit vonden de mannen geen probleem, ze waren vast allang blij dat we niet meer mee deden. Later kwam er nog een derde man bij en nam een van de mannen over om verder te ping-pongen.
De man die niet meer ging ping-pongen stond wel open voor een gebrekkig engels gesprek. Dit vonden wij niet erg, we waren allang blij dat iemand de moeite nam om met ons een gesprek aan te gaan over hun verleden. De man kwam uit Roemenie en kwam naar Budapest om seizoenswerk te doen, buiten de seizoenen om heeft hij dus geen werk en geen huis. De man heeft ongeveer 4-5 vriendinnen en vertelde dit zonder enige schaamte. Af en toe verblijft hij bij de een, en dan weer bij de ander. Hij heeft er geen problemen mee en de vrouwen weten waarchijnlijk van niks.
Even later kwam de man die onze 'begeleider' was van vandaag even om het hoekje kijken en vroegen of we misschien ook een kopje koffie wilden hebben. Dat zou er bij ons goed in gaan en dus gingen we weer naar het kantoortje. De sigaretten kwamen weer op tafel, we kregen koffie en gingen ons eigen broodje eten. De man vroeg ons tot hoelaat we van plan waren te blijven want als we niet wisten wat we konden gaan doen mochten we ook wel weer weg. Na wat vragen te hebben gesteld of er ook dingen waren die wij misschien konden doen kwamen we al snel ter zaken over de tijden. 11 uur waren we wel vrij om te gaan. Morgen moeten we weer op deze locatie zijn alleen is er dan een vrouw bij wie wij moeten komen. De man bracht ons naar de vrouw zodat we haar vast konden ontmoeten en even tijden konden afspreken van hoelaat tot hoelaat ze ons verwacht. Morgen worden we om 09:00 verwacht tot 11:00. En dus hebben we zowel vandaag als morgen geen lange stagedagen te gaan. Niet dat we dit erg vinden, maar we hadden toch wel heel wat meer verwacht dan dit.
Toch kijk ik wel uit naar morgen, ik weet nu zeker dat de vrouw ons morgen verwacht. Ze was erg vriendelijk en heeft ook allemaal plattegrondjes uitgetekend en uitgeprint van waar onze andere stagelocaties zijn. Het is in ieder geval iemand die weet waar ze het over heeft en niet iemand die met de handen in het haar zit van wat ze nou weer met ons aan moet.
Om 11 uur snel met de metro terug en een rondje spar gedaan, daarna snel door naar het hostel. Gelijk even een grote opruiming gedaan in de slaapkamer, de koffer op orde gedaan en de kastjes netjes gemaakt. Natuurlijk ook even snel de was gesorteerd en lekker twee kleine wasjes gedraaid. Jildou was vandaag ook vroeg klaar en dus waren we helemaal happy! Het was prachtig mooi weer en dus zochten we snel wat tijdschriften bij elkaar, chips en heerlijke nestea en gingen lekker voor het hostel in het zonnetje op een bankje zitten. Toen even later het windje er bij kwam zijn we naar binnen gegaan en hebben we heerlijk op de slaapkamer achter de laptop gezeten en gezellig gekletst onder het genot van Celebrations. Ze smaken heerlijk hoor, Papa & Danny! Straks voor het eerst hier in het hostel koken, want ja, het is super slecht maar ik ben tot nu toe alleen nog maar 'uiteten' geweest. Je bent hier even goedkoop uit als je uiteten gaat en zelf kookt. Die keuze is voor mij dan niet erg lastig.

Veel liefs x.

  • 22 Maart 2012 - 20:29

    Tjitske:

    Denise,

    Net even je verslagen zitten lezen! Van Ellen en Elsbeth had ik gehoord dat je een reisverslag bijhoudt.
    Ik kijk uit naar je verdere verloop van je stage! Toch totaal anders dan in Fryslan:)

    Groetjes,
    Tjitske van Lien

  • 23 Maart 2012 - 07:26

    Sien:

    Denise,
    Vreselijk leuk om je verslagen te lezen. Bijzonder ook hoe je stage verloopt. Ben reuze benieuwd naar het verdere verloop.

    Sien

  • 23 Maart 2012 - 22:53

    Denise Breek:

    Heel erg bedankt en erg leuk om te zien dat jullie mijn verslagen ook in de gaten houden!
    Af en toe duurd het eventjes voordat ik weer wat verslagen er op zet. Ik probeer het vaak om de dag te doen maar soms lukt dit niet helemaal. zoals nu.. Maar goed, dit ga ik snel weer bijbenen :D
    Jullie horen(lezen) snel meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Denise

Heei, Van 11 maart t/m 1 april ga ik stage lopen in Budapest. Dit zal de eerste keer zijn dat ik reisverslagen ga bijhouden. Ik hoop jullie op deze manier en beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs, Denise

Actief sinds 04 Maart 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 9510

Voorgaande reizen:

11 Maart 2012 - 01 April 2012

Stage Budapest

Landen bezocht: