Exhibition in complete darkness 13-03-2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu Exhibition in complete darkness 13-03-2012 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu

Exhibition in complete darkness 13-03-2012

Door: DeniseBreek

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 Maart 2012 | Hongarije, Boedapest

Dinsdag 13-03-2012

Vandaag stonden er weer verschillende dingen op het programma. Vanochtend zijn we naar een ziekenhuis geweest, ongelooflijk wat een verschil je al ziet op het moment dat je binnen stapt, laat staan er voor staat. Het is totaal verschillend als je het vergelijkt met de ziekenhuizen in Nederland. We kregen een presentatie van een vrouw die in het ziekenhuis werkt, de presentatie zou tot haar spijt heel erg 'brief' zijn.. Erg lief van haar bedoeld, maar niemand van ons heeft de presentatie ook maar een 'beetje' kort gevonden. De presentatie duurde ongelooflijk lang! We hebben veel informatie gekregen maar als er een powerpoint voor je neus staat en alles in het hongaars is, dan wil ik best kijken, maar verder werd ik er alleen maar slaperig van. Goh, wat vond ik dat sneu voor dat vrouwtje! Ze deed ontzettend haar best en liet haar trots zien, en ik zat daar naast haar, binnenmonds proberen te gapen.. Gelukkig heeft ze er niks van gemerkt en hebben we daarna gewoon wat leuke vragen gesteld over haar beroep, waarna ze met een lach van oor tot oor antwoord gaf op de vragen.
Vervolgens hebben we een rondleiding gehad door het ziekenhuis en hebben we erg veel gezien! We hebben zelf achter een raam naar een operatie mogen kijken, niet erg lang hoor, maar toch maar weer 5 tot 10 minuten. Daarna gingen we naar een afdeling waar allemaal robots waren. Ik vroeg mezelf echt af watvoor robots ik kon gaan verwachten maar al snel hoorde ik gepraat, en dat was niet van een van ons. Het waren robots die dingen zoals linnenged etc tot wel 300 kg kan vervoeren . Deze robots hoorde je van een afstand aankomen, ik weet niet meer wat het riep maar het sloeg op 'Kijk uit, ik kom er aan' Heel grappig om te zien!

Vanmiddag zijn we naar een exhibition in complete darkness geweest. Dit was echt heel erg bijzonder! We hebben zelf ervaren hoe het is om blind te zijn.
We werden begeleid door iemand die zelf blind is. We gingen door allemaal verschillende ruimtes waar het helemaal donker was, maar dan ook echt donker! De ruimtes waren zo ingericht dat je allemaal verschillende dingen op voelende wijze moest proberen te herkennen. Zo zijn we door het bos geweest, in het huis van een jager, het verkeer, een appartement, een cafe etc geweest. In deze ruimtes was echt van alles te vinden en het was echt een te gekke ervaring om dit te doen. Leuk is het natuurlijk niet, maar je kan je zo wel een beetje in een blind persoon plaatsen. Het heeft 50 minuten geduurd en dus zijn wij ook 50 minuten 'blind' geweest. Dit was zeker de moeite waard, ik weet niet of zoiets in Nederland is maar anders is het een echte aanrader!
Na de tentoonstelling ben ik met 2 meiden, Janneke & Janneke naar het winkelcentrum geweest en hebben we even een hapje gegeten. Geen overbodige luxe, maar gewoon simpel, rijst met een stuk kip. Dit was echt heerlijk en ik zat hierna dan ook echt helemaal vol, en dat voor €3,-! Geen geld toch?!
Na het eten nog even snel een rondje door de spar gedaan en daarna heel snel terug richting het hostel want onze voeten deden ongelooflijk veel pijn! Eenmaal terug een 'heerlijke' douche gehad, voor zover die heerlijk kan zijn. Onze douche is nog steeds niet gemaakt dus we moeten nog steeds de douchekop met de hand vast houden. hierna lekker niks gedaan maar lekker met de meiden gezeten in de hal. We hebben een super gezellige groep en het klikt met iedereen! Rond half 12/12 uur het bedje ingekropen, natuurlijk weer veel later dan ik zou maar we hebben wel een super leuke dag gehad!

Veel liefs X.

  • 15 Maart 2012 - 09:24

    Papa En Danny:

    Wat een interessante stage!Heel anders dan ik had gedacht.Dat verslagen schrijven gaat je goed af hoor,hartstikke leuk! Wat is het daar goedkoop zeg,niet normaal meer!Fijn dat je het zo naar je zin hebt ,maar we missen je wel hoor! veel liefs en dikke kus papa en Danny


  • 17 Maart 2012 - 23:16

    Denise Breek:

    Hihi bedankt, fijn om te zien dat jullie zo op de hoogte blijven! Ja het is hier erg goedkoop, maar daardoor gaat het geld wel sneller de portemonnee uit. En ik mis jullie ook hoor, is alles goed bij jullie? Veel liefs en een dikke kuss XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Denise

Heei, Van 11 maart t/m 1 april ga ik stage lopen in Budapest. Dit zal de eerste keer zijn dat ik reisverslagen ga bijhouden. Ik hoop jullie op deze manier en beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs, Denise

Actief sinds 04 Maart 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 9509

Voorgaande reizen:

11 Maart 2012 - 01 April 2012

Stage Budapest

Landen bezocht: