Welcome to Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu Welcome to Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Denise Breek - WaarBenJij.nu

Welcome to Budapest!

Door: DeniseBreek

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 Maart 2012 | Hongarije, Boedapest

Gisteren was het eindelijk zo ver, om 14:30 stapten wij het vliegtuig in en vertrokken we richting Budapest! we hadden een vlucht dat alles behalve lang duurde, na 1 uur en 40 minuten waren we namelijk al in Budapest. We hebben een heerlijke vlucht gehad en alles ging prima. Eenmaal aangekomen waren de koffers er nog eerder dan wij zelf, we konden dus mooi in een keer door! We werden opgewacht door 3 docenten van de Raoul Wallenberg school. Per taxi gingen we naar ons Hostel. En kom op, we hadden absoluut niet veel voorgesteld van het hostel.. maar stiekem toch wel íets meer dan wet het werkelijk is. Sommigen kunnen niet normaal douchen zonder dat het water op de gang terecht komt, en dat zijn dan ook nog eens 2 deuren verder. En wij kunnen niet fatsoenlijk douchen met een douchekop aan de muur, nee.. helaas is dat houdertje gebroken ofzo waardoor we hem moeten vast houden! Maar, al met al, ik moet toegeven dat het nu al begint te wennen! wat ik als een goed teken zie. Gister was ik nog te spreken over een 'horror hostel', je weet wel, uit van die enge films.. De lichten in de gangen doen het vaag tot niet, en ons wc'tje van onze kamer is bij een nooduitgang, wil je de wc bereiken dan moet je eerst dus langs een groot raam, geen idee wie of wat daar allemaal langs kan. en tjah, het zal wel aan mij liggen maar als ik dan snachts naar de wc zou moeten dan blijf ik denk ik toch liever even liggen totdat het weer wat lichter is. Maar goed, vandaag!! Vanochtend zijn we naar de Raoul Wallenberg school geweest, hier werd een presentatie gegeven door een docent. We kregen veel informatie over de school, de opleidingen etc etc.. en natuurlijk hoorde daar ook een rondleiding bij. Je moest absoluut op blijven letten want als je ook maar even iemand kwijt bent dan denk ik dat je met moeite weer bij de groep komt, en ik kan bijna uit ervaring spreken. Oeps! Maar goed, 2 doolhof gangen door en ik had ze weer gevonden! Na de rondleiding hebben we nog even gegeten met zijn allen en toen was het tijd voor Sightseeing! Eindelijk! Hier keken we allemaal erg naar uit, en dit was ook echt niet onterecht! Van 13:00 tot 16:00 hebben wij heel Budapest gezien en we hebben onze ogen uitgekeken. Wat een ongelooflijk mooie gebouwen en over elke hoek van een straat is een heel stuk geschiedenis. Alleen vandaag al overdreven veel foto's gemaakt, laat ik een schatting doen van rond de 210 foto's. Tuurlijk zitten daar ook veel wazige foto's tussen maar dat zie ik later allemaal wel. Na 16:00 zijn we naar een mega groot winkelcentrum geweest waar we heerlijk uiteten zijn geweest, dit was echt super goedkoop! ik denk zo rond de 5 euro ongeveer. Toen zijn we even naar de spar geweest om een paar kleine boodschapjes te doen en toen zijn we weer terug naar het hostel gegaan. En nu hebben we Wifi, jeeej! Niet overal bereik, in ieder geval, geen goed bereik. Ik zit nu in de hal, hier heb ik het best bereik. Op mijn kamer net op 2 meter na geen wifi bereik, beetje jammer maar ik moet toegeven dat ik hier ook heerlijk zit. Het is nu 23:00 en de mensen kijken me aan alsof ik hier al niet meer hoor te zitten, een voor een gaan er een paar lichten uit en ik denk dat ik bij deze mijn verslag maar ga afronden.

Veel liefs X.

  • 13 Maart 2012 - 09:37

    Papa En Danny:

    Wat een leuk verslag!!!Fijn dat de reis je is meegevallen!Dus een mooie stad,hadden we ook wel gedacht hoor.Over 3 weken zal je wel weer verlangen naar je eigen douche denk ik!Is het eten daar wat lekker?We we blijven je volgen hoor,geniet ervan en doe voorzichtig hoor! veel liefs Papa en Danny

  • 13 Maart 2012 - 18:47

    Denise Breek:

    Ik weet wel zeker dat ik dan naar mijn eigen douche verlang! Ik zal straks weer even een douche nemen in die geweldige douche hier, haha. Het eten is hier te doen hoor, gister en vandaag dus lekker uiteten geweest en vandaag was nog goedkoper dan gister! Echt ideaal! Ja, blijf me vooral volgen :D ik probeer zo vaak mogelijk even een leuk verslag te schrijven. En natuurlijk doe ik voorzichtig :) Veel liefs en een dikke kus en knuffel X

  • 15 Maart 2012 - 18:48

    Tine:

    Hoi Denise,
    leuk om te lezen dat je je vermaakt, heb je al veel geshopt, of valt het tegen? ben benieuwd hoe en wat, ik blijf je volgen,en vind je verslagen heel leuk om te lezen!!

    Tine.

  • 17 Maart 2012 - 23:08

    Denise Breek:

    Ik vermaak me hier inderdaad prima Tine! Ik heb nog niet super veel geshopt maar ik heb me wel al heel erg veel in moeten houden. Het valt hier niet tegen in ieder geval. We hebben een erg leuke groep dus dat is ook al heel erg fijn!

    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Denise

Heei, Van 11 maart t/m 1 april ga ik stage lopen in Budapest. Dit zal de eerste keer zijn dat ik reisverslagen ga bijhouden. Ik hoop jullie op deze manier en beetje op de hoogte te kunnen houden. Liefs, Denise

Actief sinds 04 Maart 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 9507

Voorgaande reizen:

11 Maart 2012 - 01 April 2012

Stage Budapest

Landen bezocht: